Paramaribo ZOO - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dimitri Pelser - WaarBenJij.nu Paramaribo ZOO - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dimitri Pelser - WaarBenJij.nu

Paramaribo ZOO

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dimitri

03 Juni 2005 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Ik ben van de week maar eens naar de Paramaribo Zoo geweest. Echt een zooitje bij elkaar. Het liefst zou je alle kooitjes open gooien en de dieren vrijlaten, maar ja dat kan natuurlijk niet. De dieren zitten in kooitjes waar je nog geen vogeltje in zou stoppen zo klein en de dieren zien er uit alsof ze ieder moment dood neer kunnen vallen. Ook je eigen veiligheid kun je niet helemaal garanderen. De hekken van de kooien zijn gemaakt van het materiaal van het soort die je ook in de tuin hebt staan. Een keer tegen zo'n hek aanspringen en je hebt het idee dat de kooi in elkaar zakt. Maar opzich is het wel leuk om een keer mee te maken. Is weer eens een keer wat anders.

Verder op stage gaat nog goed. Ik ben deze week op interne begonnen en het is een hele verbetering ten opzichte van chirurgie. Het is nog maar een paar weekjes, dus de tijd gaat nu echt super snel. Aanstaande zondag ga ik nog even rally rijden, ben wel benieuwd hoe dat is. Nou tot snel horens weer.

Liefs Dimitri

  • 03 Juni 2005 - 21:28

    Dommel:

    Leuk om te horen, dat je vind dat het snel gaat. Zielig voor de diertjes. Goed dat ik er nie bij ben. Heb je van moeders al gehoord van de VGZ? Hoop dat je geen hartinfarct krijgt. mzzl

  • 04 Juni 2005 - 15:08

    Pa:

    Dat is inderdaad weer even wat anders, zo'n ZOO. Het zal je wel meer opgevallen zijn dat we het hier in Nederland verschrikkelijk goed hebben. Nederland staat momenteel echt op z'n kop, omdat we massaal "nee" hebben gezegd tegen de Europese grondwet. De politiek staat op het ogenblik flink in zijn hemd, maar dat zul je daar wel allemaal hebben meegekregen. Hoe heb jij trouwens de verkiezingen in Suriname ervaren? Heb je er veel van gemerkt of viel het allemaal wel mee? Hier gaat het allemaal wel zo'n beetje, de verkoudheden zijn over het hoogtepunt heen en het weer is erg wisselend: de ene dag (gisteren bijv.) was het 28 gr. en vandaag maar 15 a 16. Dus je kunt nooit aan een bepaald weertype wennen.
    Veel plezier morgen met je rallyrijden (waar gaat de reis heen en met wie ga je?)en we horen elkaar wel weer aan de telefoon.
    Groetjes, ook aan Rose en Antoon, en sterkte de laatste weken.
    P.S. Heb je al een plaats in het vliegtuig. Ik hoorde van Ingrid dat je naam niet op de lijst stond.

  • 04 Juni 2005 - 16:41

    Maico:

    Klinkt behoorlijk zielig..arme beestjes! Ik heb net je foto's bekeken en t ziet er allemaal prachtig uit! Moet zeggen dat ik wel jaloers ben! Merk in ieder geval wel dat je het er leuk hebt! Veel plezier met alle andere dingen die je nog gaat doen!! ciao!

  • 04 Juni 2005 - 18:58

    Ellen:

    Ivm. het VGZ,daar komen we wel uit, of ik bel daar nog een keer naar toe of papa moet maar even langs gaan. Ro heeft je verzekeringspolis al klaar gelegd. Maar goed dat ik niet in de Zoo geweest ben, ik had alle dieren vrij gelaten, wat dat betreft hebben onze dieren het naar verhouding redelijk goed in dit kikkerland. Heel fijn om te horen dat je je nu thuis voelt op deze afdeling, en erg leuk dat je met Judith nog een hapje hebt kunnen eten ter afsluiting van haar co-schap. Had je nog aan de verjaardag van Sacha gedacht? En wat je echt niet mag vergeten is de verjaardag van opa, 12juni wordt hij 85, dat wordt uitgebreid gevierd op de reddingsbrigade. Misschien kun je hem bellen,hun nr. is 024-3554452.
    Lieve zoon, het gaat je goed, gelukkig nog maar 5weken en dan hebben we heel wat bij te kletsen.
    Knuffel, moesje.

  • 05 Juni 2005 - 11:35

    Nadine:

    hoi dimitri! leuk om te lezen dat alles goed gaat. tja, dierentuinen over de grens zijn geen pretje... gister bbq gehad bij rtv6 en ja, ik moet het toegeven ik miste je toch wel een beetje. nog een paar weekjes en dan gaan we weer een keertje knallen op de vrijdag. liefs nadine

  • 06 Juni 2005 - 10:05

    Dommel:

    Hoest nu verder? VGZ > ben veel uitgebreider verzekerd mijn jong, maakt nie uit, zal even kijken of ik ook een deel kan betalen. ik hoef nog maar een week bij Benvenuto en dan is het al weer afgelopen, iedereen weet ons nou wel in een keer te vinden en er ontstaan ook setpoint praktijken, lekker druk dus. He m'n jong spreek je snel.

  • 09 Juni 2005 - 19:45

    Dommel:

    Evers doet steeds beter Fransje bauer na, is leuk!! Constant gebruikt ie m'n jong. Laterz

  • 15 Juni 2005 - 19:36

    Dommel:

    Ha Sjakie, bedankt voor je belletje op mijn verjaardag, ja maak je maar geen zorgen dat kadootje komt wel joh, da hoef ik nie nu te hebben. Krijg ik later wel. Mijn telefoon was leeg aan het raken, heb veel gebeld die dag. Vandaag laatste dag gehad van Benvenuto, de hele toko leeggehaald. Zaterdag alleen nog in Oss werken en dan bij Tijssen beginnen. Maar nu lekker twee dagen vrij. Ga ik van genieten, want hier is het lekker warm de komende dagen. Succes nog ff gaat nu wel snel denk ik. Tjuus!

  • 16 Juni 2005 - 06:54

    Ellen:

    Hoi lieverd,
    leuk dat je Ro gebeld hebt, hij is goed door ons in de bloemetjes gezet. Je wordt maar 1maal 25. Hoe gaat het , komt het verlangen om thuis te komen meer en meer. Nu gaat het opschieten en voor JW helemaal. Ik denk dat hij aardig zal moeten wennen bij zijn terugkomst. Voor 9juli heb ik bij Theo een afspraak voor jou gemaakt om 2uur.
    Goed lieve zoon tot snel an de tel. veel succes met je stage en lieve groeten voor de family.

  • 21 Juni 2005 - 15:28

    Pa:

    Het is alweer even geleden dat we via de web-site gecommuniceerd hebben ~ hoe zeg ik dat?!. Ik vond het leuk zondag met vaderdag je stem weer eens te horen en ik ben blij dat het je nu een stuk beter bevalt dan de vorige stageperiode.
    Het moet een hele belevenis zijn geweest om die schildpadden te zien zo midden in de nacht. Leuk dat je dat initiatief hebt genomen. Ik ben benieuwd naar de foto´s die daarbij horen.
    We horen of lezen je nog wel. Groetjes en sterkte de laatste dagen. We kunnen nu inderdaad zo onderhand van dagen spreken. Toi, toi.

  • 23 Juni 2005 - 17:26

    Eline:

    He Dimitri!

    Goed te lezen dat alles goed met je gaat! Leuk ook om je verhalen te lezen en de foto´s te zien trouwens! Wat een ellende zeg zo´n dierentuin, waarschijnlijk had ik alle beestjes losgelaten! Nou, behalve de enge dan, maar wel zielig zeg. Verlang je alweer naar Nederland? Het gaat allemaal snel niet? Zit er bijna alweer al weer op!

    Nou, nog heel veel plezier en liefs van eline

  • 23 Juni 2005 - 20:24

    Nel:

    Hee lieve Dimit,

    Gaat nog steeds erg lekker met je daar, lees ik wel. Gaat nu echt heel hard, die tijd. Laatste weekjes alweer. Hee, even over dat hekwerk daar in de zoo hè! Joh, dat maakt helemaal niet uit. Ze schijnen 't daar zelfs nog beter voor mekaar te hebben dan hier. Want hier loopt wel een poema vrij rond, op de veluwe. Dus zo geweldig is dat rasterwerk hier nou ook weer niet, hoor.

    Nou man, nog even en dan zit 't er weer op voor je en spreken we je misschien wel snel weer irl. Geniet er nog maar even van hè. Bye bye
    Groetjes en liefs, Nel

  • 25 Juni 2005 - 11:55

    Geke& Martine:

    He Dimie!!!!
    Alles ok? Zit je stage er ook al (bijna) op? Waneer ga je weer terug naar het kikkerlandje? Wij moeten nog 1 weekje en dan gaan we fijn ff 5 weekjes de rest van dit zululand bekijken! Tot in aug.

    Dikke kus

  • 27 Juni 2005 - 18:21

    Paul En Marlies:

    Lieve Dimitri,
    het zit er dus al weer bijna op.
    We hebben je verslagen bijgehouden en we zijn dus globaal op de hoogte. Over een paar weekjes horen we wel meer hiervan.
    We vinden het leuk je dan weer te zien. Je zult wel inmiddels een lekker kleurtje gekregen hebben, maar we blijven er toch vanuit gaan dat we jou dan ontmoeten en niet een ontsnapt diertje uit de Paramaribo Zoo!!!
    Succes en sterkte bij de laatste loodjes en een goede terugreis (met jetlag!!!!!!!)
    Tot ziens.

  • 27 Juni 2005 - 18:22

    Paul En Marlies:

    Lieve Dimitri,
    het zit er dus al weer bijna op.
    We hebben je verslagen bijgehouden en we zijn dus globaal op de hoogte. Over een paar weekjes horen we wel meer hiervan.
    We vinden het leuk je dan weer te zien. Je zult wel inmiddels een lekker kleurtje gekregen hebben, maar we blijven er toch vanuit gaan dat we jou dan ontmoeten en niet een ontsnapt diertje uit de Paramaribo Zoo!!!
    Succes en sterkte bij de laatste loodjes en een goede terugreis (met jetlag!!!!!!!)
    Tot ziens.

  • 30 Juni 2005 - 18:19

    Charlotte:

    Hey dimitri!
    Vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt(gehad)
    Nog een weekje ofzo he!?
    Ik vetrek as. zondag voor 2 maanden!
    Ik ga proberen, net als jij, interessante en leuke verhalen op mn site te zetten!
    Alvast een hele goede terugreis!!! Als ik terug ben in Nederland spreken we ECHT een x af om ff bij te kletsen..tis eigenlijk meer kennis maken he haha..ach ja.
    we horen nog van elkaar.

    Veel liefs en kusjes Charlotte

    Ps: Ook veel groetjes aan het gezin...ik wens jullie allen bij deze een heel fijn en gezellig feest toe!!!(de verjaardag van Ellen!)

  • 04 Juli 2005 - 06:40

    Pa:

    Ik ben al aan het aftellen, nu nog maar 4 nachtjes slapen. Ik hoop de de terugreis in alle voorspoed verloopt. Je zult ons wel op Schiphol zien staan.
    Jongen, tot vrijdag, de groetjes in Paramaribo en hou je taai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Dimitri
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 10931

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: