Tijd gaat snel - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dimitri Pelser - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dimitri Pelser - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dimitri

24 April 2005 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Weer even een berichtje vanuit de andere kant van de wereld. Alles goed daar? Hier gaat hij nog steeds lekker. Ik zit nu al weer 3 weken op de afdeling, dus nog twee te gaan. Op de afdeling is het nu behoorlijk rustig. Zo rustig dat we afgelopen week maar zijn gaan koken. Echt super lekkere Bakkeljauw Moksirijst gegeten. Dus dat kan gewoon op de afdeling. Dan zijn ook in een keer alle verpleegkundige uit de zorg. Ik moet zeggen dat ik wel steeds meer gewent begin te raken aan de manier van werken hier, maar het zou nooit mijn manier van werken worden. Voor mij totaal geen logische volgorde.

Vorige week ben ik lekker het binnenland in geweest. In de stromende regen de Brownsberg beklommen. Ook nog even flink gedaald en daar aangekomen echt twee super gave watervalletjes gezien. Waren niet echt groot, maar wel gaaf om dat mee te maken. Echt mooie dingen kun je daar dan zien. Toen we terug liepen om naar de top van de berg te gaan hoorde we op de achtergrond de apen brullen, das best wel indrukwekkend. Alleen door de regen was het uitzicht op de berg niet helemaal optimaal. Maar dan doe ik het binnenkort nog wel een keertje. Ik ga vandaag maar eens kijken wat er in Nieuw Amsterdam te beleven is.

Veel liefs Dimitri

  • 24 April 2005 - 12:18

    He Dimit:

    Leuk dat je landinwaarts bent gegaan! Mooi hoor!! Kun je weer eens wat foto's doorsturen? :-)

    Dus we hebben straks een ervaren surimaanse kok in de familie? lekker!!

    Het leventje hier kabbelt rustig door...
    We gaan straks even met egon, nathalie en ro een hapje eten en even naar de film! Gezellig!!

    Spreek je snel weer!!

    Dikke kus
    Su

  • 25 April 2005 - 12:15

    G33RT3:

    Hey Dim! Echt goed dat je jezelf zo vermaakt. Vind 't echt knap dat je dat helemaal in je eentje heb aangedurfd. Hier gaat alles nog steeds goed. De mentaliteit is idd nogal anders dan in Holland, maar wel relaxed toch?! Geniet er nog heel erg veel van, we lezen je samenvatting op 9 mei? (via Leny). Lijkt me leuk! Succes daar en liefs vanuit Tanzania

  • 25 April 2005 - 16:25

    Noortje:

    He lieve dimitri,

    Hier je lieve broertje en noor! Wat gaaf, dat je daar zit.. erg jaloers! Al veel levens gered? Vast wel! haha.
    Wij hebben vandaag lekker dure roseetjes gedronken op het terras. Wij zijn nu ook zo bruin! (als de surinamers) Dus...

    Nou geniet er maar van en stuur een kaartje.
    liefs en een dikke lebber van ro, en veel liefs van mij

  • 26 April 2005 - 00:10

    Gabri En Roos:

    He Dimitri,

    Fijn dat ook jij het nog steeds naar je zin hebt! Ben je al goed gewend?
    We laten snel weer wat horen!

    Liefs,

    Roos en Gabri

  • 26 April 2005 - 09:16

    Pa:

    Een paar dagen geleden reageerde ik op jouw bericht, maar het viel ineens weg en het bericht kwam niet door. Daarom nu maar opnieuw geprbeerd.
    Al je thuis bent mag je de Bakkeljauw Moksirijst ook eens klaarmaken, lijkt me echt lekker. Met koken in het ziekenhuis kom je je tijd wel door, denk ik zo. Maar anderzijds, je loopt geen stage voor de huishoudschool, dacht ik zo. Kijk j uit naar 9 mei dat je de binnenlanden intrekt. Lijkt me bijster interessant, zeker zo aan de foto's te zien. Ik vond ze prachtig.
    Binnenkort mail ik nog wel een keer een berichtje. Zeg maar tegen Rose dat ik ook haar binnenkort een mailtje stuur. He knul, het beste met jou en hou je taai. Doe de groetjes.
    Pa

  • 26 April 2005 - 13:22

    Paul Van Cleef:

    Hai die Dimitri, allereerst wil ik zeggen dat ik een beetje jaloers (nee hoor) op je bent dat je in dat mooie land zit, jee zeg net tegen je vader dat ik er ook wel naar toe wil, zeker nu ik de foto's heb gezien. Hoop dat je nog een hele leuke en leerzame tijd hebt daar. Trouwens als je daar nog scharen kunt kopen koop er dan een voor ons want die vader van je verzameld onze scharen......
    Hee groetjes van Paul

  • 26 April 2005 - 15:35

    Martine En Geke:

    He dimi!!!!

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. wel jammer dat het niet zo druk is op je afdeling maar mischien is er meer aktie te beleven op de eerste hulp. We zijn benieuwd wat je daar gaat mee maken!!! Hier gaat alles nog steeds op z'n 31ste en we vermaken ons nog prima. Heel veel plezier nog en je hoort van ons!!

    Dikke zoen uit Kameroen

  • 26 April 2005 - 16:03

    Dommel:

    Ha Sjakie, ga nu bij moeders eten, dus moet opschieten. Vanavond AC Milan-PSV. Spannend, ze zijn trouwens kampioen en staan in de finale van de beker dus gaat lekker. Ik hoor je nog wel, binnenkort besteed ik meer aandacht aan je. Groeten mzzl

  • 26 April 2005 - 16:05

    Dommel:

    Oh en het optreden van Maarten en mij, ja je weet wel Krul en Ro is trouwens nu 40 - 45 minuten en erg leuk (om te doen) al zeg ik het zelf. Misschien kan ik er wel een internetfilmpje van maken, kijk wel ff. Duim voor ons he!!!!!

  • 27 April 2005 - 17:53

    Nadine:

    he dimitri! super die verhalen. maar als je ff tijd hebt ben je maandag 2 mei welkom op de vergadering van rtv6....ik mis je wel een beetje hoor! dus wel voorzichtig doen als je op pad gaat. ga morgen ff bij ro koffie doen in de winkel (gelukkig lijkt hij een beetje op je)
    goretjes en tot snel, x nadine

  • 28 April 2005 - 07:21

    Ellen:

    Hoi lieverd,
    Heb je afgelopen week een lange mail gestuurd maar volgens mij is deze niet aangekomen, Gaat het goed met je?
    Ik denk dat ik je vanavond ga bellen, lieve knuffel van je moesje.

  • 28 April 2005 - 08:03

    Pa:

    Ik weet niet of je Paul (van Cleef) kent, maar hij is van het Schipperscentrum. Hij zit me alleen vals te beschuldigen dat ik zijn schaar heb gestolen, maar hij heeft hem, denk ik, zelf kwijt gemaakt. Vandaar zijn berichtje.
    Verder alles goed? Ik hoop het. Groetjes van hier en hou je taai!

  • 29 April 2005 - 08:28

    Pa:

    Nu pSV heeft verloren (2-0) reageert Dommel natuurlijk niet meer. Zijn optreden gistermiddag was hartstikke goed. Er zat veel meer lijn in dan vroeger. Het was jammergenoeg niet zo erg druk (het was mooi weer en dan lunchen de mensen liever buiten), maar het was best de moeite waard. Sacha heeft de hele voorstelling opgenomen, dus je zult hem wel een keer zien!
    We missen je nog steeds en je blijft nog zo lang weg. Nou ja, we slaan ons er wel doorheen. De tijd gaat vanzelf verder. Moeders gaat straks naar de dokter, zij heeft erg veel last van de Ziekte van Crohn. Laten we hopen dat ze geholpen kan worden. Vanavond zal ze wel even bellen.
    Groetjes en hou je taai.
    Pa

  • 30 April 2005 - 16:50

    Dommel:

    Willie snapt er helemaal niets van he, natuurlijk hou ik jou op de hoogte van PSV, alleen was het even een domper, maar heel misschien komen ze er weer bovenop? Je weet het niet zal je het wel weer berichten.
    MMZZZL

  • 03 Mei 2005 - 13:31

    Charles De Mari:

    Wees gerust op het KSCC passen we goed op je ouwe maar tot vervelens toe moeten wij jouw site openen om tr zien of je al kleur aangenomen hebt van de inlandse bevolking. Hé kom heel terug en geniet, geniet en geniet want zo,n kans komt wellicht niet meer.
    groeten CH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Dimitri
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10930

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: